wtorek, 29 lipca 2014

spożywcza rekurencja

Wczoraj chciałem kupić sobie suszoną żurawinę. Bo zdrowa, bo smaczna, bo dość już się wyżarłem orzechów, migdałów, dyni etc. Celem zaopatrzenia się w tenże przysmak, udałem się do sklepu sieci Tesco, który to sklep położony jest blisko mojego miejsca zamieszkania, znajdującego się w Mysłowicach, mieście położonym na śląsku, w Polsce, kraju bardzo skatowanym przez historię, która jest nauczycielką życia, jak to mawiał Cyceron, mówca rzymski z Rzymu, do którego wszystkie drogi prowadzą, a to dzisiejsza stolica Włoch, gdzie wiele zabytków jest niezniszczonych, w przeciwieństwie do stolicy polski Warszawy, która to polska była pod rozbiorami i gdzie granice rozbiorów stykały się w Trójkącie Trzech Cesarzy w Mysłowicach, gdzie jest Tesco do którego po żurawinę poszedłem (przepraszam nie mogłem się powstrzymać :P).

Błądząc między półkami wreszcie udało mi się trafić na poszukiwany towar. Z ostrożności spojrzałem na skład - ganiąc się przy tym za zbytnią zapobiegliwość, bo też i co w skład żurawiny suszonej może wchodzić, jak nie żurawina. Początkowo czytając skład stwierdziłem, że faktycznie nie było się czego bać: Skład produktu: żurawina. Potem jednak okazało się, że jest ciąg dalszy - rzec, by można że prequel do składu produktu. Otóż na opakowaniu wyglądało to mniej więcej tak - Skład produktu: żurawina, skład żurawiny: żurawina, cukier, syrop glukozowy. Ach sprytne bestie z producentów. Gdyby nie wrodzona dociekliwość i nie mniej wrodzony upór, nigdy nie dowiedziałbym się, że zjadam nie tylko żurawinę, ale także (jak w większości produktów) wsypuję w siebie kolejną łyżeczkę cukru :).

 A tak serio - wciąż nie mogę wyjść z podziwu, jak jedzenie reklamowane jako zdrowe, wcale zdrowe nie jest. Jak jedzenie reklamowane jako ekologiczne i droższe od produktów nie reklamowanych jako ekologiczne jest oszukane... Ech no - stara zasada, żeby nikomu nie wierzyć znajduje zastosowanie nawet przy żurawinie...

Na koniec jeden z nowszych kawałków Royksoop, którzy trzyma poziom starych kawałków Royksopp :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz